Thursday, February 23, 2006

Sydney is a great city

Dag 3

S'avonds uitgegaan in Sydney met de hele commonwealth, Engelsen Ieren en Canadezen, veel bier. Ook nog langs een echte Cheers bar geweest, maar voor de rest was het niet veel bijzonders qua uitgaan, wel veel gelachen om de Engelse humor.

Day 4

De laatste dag in Sydney.

De dag ervoor heb ik de stad al wat meer verkent, en de Opera House en alle andere tourists sights 'ontdekt'... alleen zonder foto toestel dus is het een goede reden om weer down town de tourist uit te hangen.

De wandeling van de hostel naar de Sydney Harbor, en Opera House lijkt vrij lang op de kaart, maar je wandelt recht door het centrum door de stad dus er is genoeg te zien. Het is vooral het business hart waar je door heen crosst, en je krijgt respect voor alle business lui in hun pakken die buiten in 40 graden Celsius hun lunch en cigarretje roken. Ik heb alleen een andere route genomen deze keer, omdat ik ook nog over de Sydney Harbour Bridge wil lopen en loop daarom door een klein wijkje 'The Rocks'. Het doet een beetje Middellandse Zee achtig aan, en is vlakbij het centrum. Bij de brug aangekomen blijkt dat je ook een tour onder de brug kunt nemen hangend aan een touwtje, Australiers proberen van alles een avontuur te maken, maar dat kost ook vrij veel geld dus ik loop tot halverwege de brug en dan richting Opera house.

Meer foto's en touristen, bij een gebouw dat niet echt heel bijzonder is, vooral als de zon niet schijnt, want de reflectie is wel 'impressive' doordat er allemaal plaatjes van marmer ? opliggen. Vanaf de Opera House nog even door een parkje gelopen terug naar het hostel, waar ik na wat eten weer even wat jet-lag...

S'avonds maakt Fraser mij, en een nieuw Engels meisje, wakker om naar de bar te gaan. De dag ervoor kwam zij vrij vroeg binnen stormen, iets te vroeg.., maar is een aardige meid en we gaan naar de bar met de buren en andere. Een duitse (oostenrijker) jongen die op surfles is maak ik later nog wakker als ik mijn camera ophaal, maar hij is 'zu tired ja', en de laatste avond is verder de beste zover. Genoeg bier en eindelijk ook goede muziek dus er wordt gedanst...

Dag 5

Volgende ochtend vroeg in de morgen op, en alles bij elkaar schrapen. Behalve de pepermuntjes, vergeet ik niks, maar de rest vind de 'mints' ook te lekker dus dat maakt niet uit. Na snel ontbijt, met niet te vreten cereal, ik moet echt leren dat te eten blijkt dat 90% van de wereld het wel eet, snel naar de bus. Ticket al dag ervoor gekocht, en verder no problemo's.

Tijdens de rit naar Canberra zie ik eindelijk wat van Australische countryside, hoewel het niet spectaculair is, zie je wel hoe ruig het land is. Dichterbij Canberra wordt het al wat meer heuvelachtig en zijn er kleine bergjes te herkennen.

Bij aankomst bel ik even naar de school en ze komen er al aan want ze halen nog iemand op, blijkbaar ook van IBS, ene Freya die German Track studeert. Ze is niet op het station en komt de volgende dag aan. In Sydney had ik ook al even gecommuniceerd met de school over de pcik-up en bedankt pap voor de message in de hostel, had ik het mobiele nummer makkelijk bij de hand.

Nou dit was het weer even, ik ga binnenkort serieus foto's uploaden, want ik heb het gister even geprobeerd op school network maar dat gaat super langzaam dus doe ik het nu even op een breedband computer lost van het netwerk. Verder gister leuke Hawaii party gehad, en iemand die iets teveel gehad had. Simon, eerstejaars en in kamer naast mij had iets teveel medicijnen genomen en liep als een zombie door school. Verder niks ernstigs gebeurd, maar ik geloof niet dat iedereen het even relaxt vond.

Ok groeten

Arne

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

goede start

4:15 PM  

Post a Comment

<< Home