Tuesday, February 21, 2006

The trip begins

He iedereeen,

Ik zal deze post even gebruiken om wat terug te kijken op de laatste paar dagen. Ik heb al wat door gemaild in de afgelopen tijd, maar verder niet echt veel tijd en zin om een heel verhaal te gaan zitten typen. Het is nu ook serieus goed weer buiten, maar iedereen heeft les nu, dus gebruik ik de tijd om even wat op te schrijven.

Dag 1

Vlucht naar Sydney was superlang, en ook vermoeiend. Was wel een mooie gelegenheid om alle laatste films even te zien, maar je ritme wordt er wel door verstoord. Aankomst in Singapore was echt supermooi, lijkt me echt een supergafe stad en mensen op campus die er geweest zijn of zelfs vandaan komen vertellen ook dat het heel bijzonder is, daar moeten we dus ook maar een keer heen.

Na de transfer op Singapore, nog wat geslapen in de gate, ging de reis verder met SA naar Sydney. Wat ook mooie uitzichten gaf, vliegen over de Indische Oceaan en vervolgens over Australia. De outback is van boven echt een grote rode woestijn, en geen leven te bekennen. We vlogen ook blijkbaar nog over Ayers Rock, niet gezien, maar de omgeving daar was echt supermooi. Als ik de tijd heb wil ik zekers naar Ayers Rock, schijnt echt supermooi te zijn, een grote steen midden in de woestijn. Voor de Abbo's (Aborignals) is het ook een religieus steentje, en ze hebben ook liever niet dat je hem beklimt, maar de meeste Aussies doen dat natuurlijk wel...

Ok verder met de reis en aankomst in Sydney, wat qua vliegtuigbelevenis ook zeker bijzonder is. Over de stad heen, paar honderd meter boven de grond, raasde we naar het vliegveld. Ik was nu al vrij moe, maar kreeg wel meer energie nu ik eindelijk klaar was met reizen en zitten in een vliegtuig (777 is IMO ruimer dan een 747). En nu kon ik eindelijk uit het vliegtuig, maar niet voordat ik even mijn sandwich en bolletjes van Mevr. J. Woudstra had weggegooid, want de Aussies will liever geen ander voedsel hun land in. Bij de douane check was een lange rij, maar ik had blijkbaar de goede uitgekozen want ik was snel aan de beurt. Mijn baggage kwam ook vrij snel waardoor ik niet heel lang hoefde te wachten. Toen ik mijn sealbag eraf haalde kwam een security guy met hond eraan snuffelen. Eerst liep hij gewoon voorbij maar hij kwam even daarna terug en de hond rook aan mijn tas. Ik dacht even shit, wat is dit...

Maar ik wist dat er verder niks in zat, en de security guard vroeg "can I look in ur bag?" Ik zei 'sure' en deed mijn tas open. 'No food?', 'nope' , ok dus... 'did you have sandwiches in here b4?' en ja dus, de bolletjes van mijn moeder, nog bedankt daarvoor mam ;) . Maar dat viel dus mee, en bij de bagage check maakt de douane gast ook nog een grapje of ik nog stroopwafels en oliebollen mee heb genomen. 'Deze keer niet' en ik liep door de check heen, into Australia!

Toen met een shuttle busje, echt zo'n Suriname bus Juut, naar het hostel gebracht met twee andere Wake Up hostelgangers. Was vrij moe en ingechecked in mijn kamer, 4 persoons. Mijn kamergenoten toen waren 1 nederlands meisje, fleur, niet veel gezien want ze drinkt geen alcohol en was gewoon weg nooit op de kamer. Verder een meisje van Noorwegen, van wie ik de naam niet meer herriner, maar was heel aardig alleen ging ze de volgende dag alweer weg studeren in Newcastle, een plaatsje in het Noorden. En verder nog Fraser, van Canada, een super aardige gast waar je mee kunt lachen. Die avond gingen Fraser, Norway, meisje uit Ierland (ik moet namen opschrijven denk ik), en meisje uit Brazilie naar de bar beneden het hostel. Niet een superbar, maar wel verdomd dichtbij, en was een leuke avond. Betekende wel dat mijn jetlag lekker mee ging naar de volgende dag, wat ik dus ook merkte

Dag 2

Super jetlag

Opstaan, even lopen naar Darling harbour, super mooi en dichtbij haventje. Weer was ook super en ik leer de waarde van sunblock. Nog even een hapje eten met wat andere hostelers, en even wat gelezen. Tussendoor was ik al in slaap gevallen onderweg in Sydney, niet beroofd wel wat verbrand, maar tegen de avond moest ik weer slapen.

En dan wordt je weer wakker richting 12 uur s'nachts maar ik wou slapen want anders was er morgen weer Jetlag, dus ben blijven liggen en half geslapen.

wordt vervolgd ga nu in real time zwemmen in Wodan, een suburb in het zuiden van Canberra geloof ik. Verder nog wat actueel nieuws, presentatie gehad en ging goed, dus alles goed verder

signed by

Arne

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

your blog is very comfortable

3:42 AM  

Post a Comment

<< Home